Yleislääkäri

GYleislääkäri kykenee diagnosoimaan ja hoitamaan hyvin monenlaisia sairauksia. Itse asiassa yleislääkäri voi hoitaa lähes kaikki patologiset tilat. Esimerkkejä näistä on seuraavat:

• Flunssa (vuotava nenä, yskä, kurkkukipu jne.)
  • Kipua keholla
  • Korvatulehdus, erityisesti lapsilla
  • Korkea verenpaine, krooniset sydänsairaudet
  • Diabetes ja siihen liittyvät komplikaatiot
  • Astma ja muut hengitysteiden ja keuhkojen sairaudet
  • Pienet traumat, nivelten, lihasten ja luiden kipu
  • Silmäsairaudet
  • Mielialahäiriöt, ahdistuneisuus ja masennus

Käynti erikoislääkärillä

Klinikka Elossa meillä on lääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet diagnosoimaan ja hoitamaan erikoissairauksia. Näihin kuuluu ortopediset-, traumatologiset-, urologiset-, gynekologiset sairaudet selkärangan sairaudet jne. Yleislääkärimme voi myös tehdä lähetteen erikoislääkärille tarpeen mukaan.

Diagnostiikat ja kuvantaminen

Klinikka Elossa suoritamme verisuonien ja hengitysteiden tutkimuksia. Saatavilla on myös erikoistyökaluja, joilla pystymme vahvistamaan yleisiä tulehduksia kuten poskiontelotulehduksia ja korvatulehdusta. Me diagnosoimme poskiontelotulehduksen nykyaikaisella ultraäänilaitteella, joka on osoittautunut tehokkaaksi monissa tieteellisissä tutkimuksissa. Jos poskiontelotulehduksen kanssa arvioidaan vain kliinisiä merkkejä voi usein diagnosoida väärin ja aiheuttaa hoidon viivästymistä. Korvatulehduksia voi diagnosoida luotettavasti visuaalisella arvioinnilla käyttämällä vain otoskooppia, joka on myös saatavilla klinikassamme. Joskus korvat ovat täynnä vahaa ja vaatii erityisen pehmennysaineiden käyttöä muutaman päivän ajan. Sen jälkeen lääkärit poistavat vahan käyttämällä erityistä imulaitetta.

Jotkut diagnoosit voidaan todentaa vain laboratoriotesteillä. Klinikka Elossa ammattitaitoiset hoitajat ottavat veri- ja virtsanäytteitä, jotka lähetetään lähimpään laboratorioon. Siten huolehdimme logistiikasta ja sinun ei tarvitse mennä muualle laboratoriotutkimukseen.

Joissakin tapauksissa vaaditaan röntgen- tai magneettikuvauksia, ja näissä tapauksissa lääkärit kertovat sinulle lähimmän keskuksen johon voit mennä.

Todistukset, reseptit, lääkärinlausunnot

Klinikka Elon lääkärit voivat antaa sinulle sairauslomaa tarpeen mukaan. Meidän klinikalta saa myös kaikki lääkärintodistukset ja muut viralliset asiakirjat (esim. seuraavat lausunnot: A, B, C, E), jotka KELA hyväksyy Suomessa. Lisäksi meillä voi tehdä terveystarkastuksia esimerkiksi ajokorttia tai työtä varten työterveystodistuksen.

Klinikka Elo on yhteydessä Kanta palveluun, joka mahdollistaa reseptilääkkeiden sähköisen lähetyksen suoraan apteekin tietokantaan. Tämä vähentää tarvittavien paperien määrää. Sinun ei tarvitse huolehtia, kun tietosi digitalisoidaan ja tallennetaan turvallisesti.

Sosiaalityö ja koulutus

Sosiaalityö

Klinikka Elo on ainutlaatuinen lääketieteellinen keskus, koska olemme profiloituja myös helpottamaan maahanmuuttajien sosiaalista sopeutumista Suomeen. Henkilökuntamme on erittäin omistautunut auttamaan maahanmuuttajia sosiaalisesti riippumatta heidän taustastaan uudessa ympäristössä. Klinikka Elo järjestää seminaareja ja kursseja jotka käsittelevät maahanmuuttoon liittyviä psykologisia ja sosiaalisia ongelmia. Näiden tapahtumien aikana asiantuntijat ja yhteistyökumppanit tarjoavat sopivimmat ratkaisut ja korostavat tapoja kohtuulliseen sosiaalistumiseen Suomessa.

Koulutus

Klinikka Elossa on erilaisia koulutusyhteyksiä ja sopimuksia Helsingin ammattikorkeakoulujen kanssa. Läheinen yhteistyö mahdollistaa henkilöstön ja opiskelijoiden hedelmällisten kokemusten vaihdon ja helpottaa nuorten asiantuntijoiden osallistumisen keskusteluihin monikulttuurisessa ympäristössä. Lisäksi Klinikka Elo suunnittelee tieteellistä työtä, jossa korostetaan tiedon merkitystä maahanmuuttajiin liittyvissä terveydenhuollon kysymyksissä Suomessa. Tieteellisellä lähestymistavalla voimme vastustaa pelkoa, ennakkoluuloja ja jopa maahanmuuttajien syrjimistä.

Varaa Aika: 040 554 82 00

tai